Också galna i Jul...

Yes!
Det finns flera som är lika galna i Jul som jag.
När jag blir sugen på Julen så tjuvkikar jag lite här:
Organized Christmas

Det låter otrolig, men många av tjejer där är sedan länge KLARA inför Julen eller i alla fall mitt i förberedelser. Och jag knappast börjat...

Nå ja, men jag hittade en kul sak där, en lek som heter Magic Elves.
Det går ut på att barnen skriver brev till Tomte och ber om att få adoptera några av hans små tomtenissar som ser ut så här:

 
Bilderna kommer från Elf Magic

Dessa små väsen anländer hemmet någon gång efter första Advent. På dagarna leker de med barnen, på  kvällar får de kakor och vatten som är deras favorit mat. På nätterna... jaa, då hittar de på olika saker. Ibland kommer de med små klappar, ibland gömmer barnens leksaker (eller nappar) eller så försvinner de spårlösa och så får barnen leta efter de. Ibland lämnar de ledtrådar som leder till små presenter. Ofta skriver de med spegelvänt text, så barnen får använda spegel för att  läsa texten.
Jag tycker att det är en kul idé och tänker försöka göra något liknande.

Här finns det lite mer info:
Elf-Magic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0