Änglaspel

 

Jag är uppvuxen till ljudet av änglaspel. Min mamma brukade (och gör det fortfarande) tända det på julafton och sen var det på varje gång vi skulle äta eller fika. Men som vuxen blev jag lite av en motståndare till det - jag tyckte ljudet var irriterande. Så efter några år åkte änglaspelet ut. Men i år blev jag sugen, det finns ju så många olika varianter, så jag köpte ett i helgen, som den här på bilden. Den finns bl. a. hos DesignTorget och kostar 75kr.

Jag kollade inte så noga, tyckte bara att det var bra att det var litet och så kunde man använda värmeljus som är enklare att hantera.

Men vad förvånad jag blev när jag tände ljuset: det låter inte. Och oavsett hur konstig det låter, saknar jag ljudet så jag ska iväg och inhandla den traditionella varianten.
Men för er som vill ha någonting som snurrar, är tyst och tar lite plats kan det vara ett bra alternativ.


Kommentarer
Postat av: Ica (Tomtens Dotter)

Har ett liknande.
Bara det att det inte är ett änglaspel. Det är ett döskallespel :-)

2007-11-28 @ 21:47:31
URL: http://tomtensdotter.blogg.se
Postat av: Hanneles jul

Jag köpte med hjärtan :)

2007-11-29 @ 15:58:06
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0