Julkalender och småklappar

image110
FOTO: Tuepps

Jag tycker att det är svårt.
Man skall köpa små saker som inte skall kosta för mycket men de skall vara bra, fina, roliga....  Hmm, alltså med andra ord mission impossible ;-).

Jag tänkte så här (kan ändras under tiden, det är fortfarande 3 veckor kvar ;-).

 Ha en övergripande tema med till exempel Tomtenisse, liknande den här:
Också galna i jul
Tomtenisse kan också köpas hos FormoDesign
image143
Bild från formodesign.com

 Börja med att köpa en tomtenisse (dag 1) och ge den med en liten lapp där det står: "Nu kommer jag att bo här och bussa med dig, ibland hjälper jag dig, ibland kommer jag att behöva din hjälp".

 Tomtenisse dyker upp ibland vid julstrumpa med små pyssel- uppgifter (och material som behövs) som till exempel:
             - gör färdig din önskelista
             - baka pepparkaksbild på tomtenisse
             - gör en prydnad för granen (använd t ex färdiga mallar som finns i senaste nr av Drömhem & trädgård.
             - gör ett julkort (med saker från Panduro)               
    
 Nisse kan komma med några ledtrådar som leder till en liten present (det blir alltså skattjakt).

 Göm självaste Nisse och lämna ledtrådar till gömstället.

Det går också att köpa till exempel någonting från Lego och låta barnet samla alla delar under 24 dagar.

 Små saker som kan läggas i julstrumpan:         
  • Dockkläder och andra docksaker
  • Godis i form av jultomtar/snögubbar etc 
  • Ljus
  • Julpynt
  • Änglar
  • Renar,
  • Jultomtar/ etc (andra julfigurer)
  • Klistermärken/ stickers

  • Samlarkort 

  • Mindre lego-figurer

  • Hårband

  • Smycke

  • Små leksaksbilar

  • Pennor

  • Glitter & lim

  • Läppglans

  • Julstämplar

  • ............................


Kommentarer
Postat av: M

inte så lång kvar till julen :) jippii hihihih

Kolla gärna in min sida
Kramisss // M

2007-11-07 @ 10:49:12
URL: http://mellikaa.blogg.se
Postat av: maggie

Kollade din sida, fin katt!!!

2007-11-07 @ 12:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0