Tema: Kransar - inspiration

Jag är på jakt eller snarare inspiration efter julkrans. Mina gamla kransar har mystiskt försvunnit (alltså de konstgjorda) så jag tänkte gardera med några nya. Jag brukar ha en grankrans på entré dörren på utsidan och en konstgjord på insidan. Men i år vill jag en ny.
Jag tänkte försöka binda själv en krans för ytterdörren.
Har kollat på klassiska Williamsburg kransar, jag tycker de är så inspirerande, med juldoftande apelsin och kanel. Titta själva:

image156
Mer inspiration finns bl a hos Bolton Historical Society

krans
 Det är inte så svårt att binda en julkrans (säger jag som aldrig riktig lyckats ;-) men den som vill, kan gå på en kurs. Till exempel Piri-Piri har bra kurser så här lagom nära jul.
Dessutom har de andra kurser om hur man gör fina juldekorationer. Kolla deras hemsida under för mer info.


Bild och mer info: Piri-Piri.







Här kommer mer inspiration och kransar i Williamsburg stil:
image162
Låt din dörr tala om för dina gäster om dina intressen och vad du tycker om. Här signalerar man för att man tycker om att spela kort men man kan använda i praktiken allt. Låt fantasin flöda!



                                                                 



guitar-red-ornament.jpg       Bild från Southern Accent
                                                                    


Till exempel för den musikintresserade finns det små gitarrer att hänga i kransen (eller granen).  Eller varför inte hänga några nallebjörnar för att berätta att  här bor en barnfamilj eller några saker man samplar på.









Bild från Drum Bum

Kommentarer
Postat av: Julhuset

Fina kransar.

2007-11-10 @ 00:43:38
URL: http://julhuset.blogspot.com/
Postat av: Tomtens Dotter

Den första med apelsiner och kottar var JÄTTEFIN

2007-11-10 @ 10:33:16
URL: http://tomtensdotter.blogg.se
Postat av: Maggie

Det tycker jag också. Tänkte försöka göra en liknande till första advent.

2007-11-10 @ 12:48:57
URL: http://minjul.blogg.se/allmnt.html
Postat av: Evasleva

Den översta är helt fantastisk!

2007-11-13 @ 08:13:26
Postat av: Liselott E-A.

Hamnade på din sida av misstag,men ett angenämt sådant!Jättetrevlig sida,må jag säga,nu i juletider!

Många fina tips..

Önskar dig en trevlig jul!

M V H Liselott

2008-12-16 @ 19:21:57
Postat av: Carl R

Vilken trevlig sida, ser fram emot att se lite inlägg och julklappar för 2009 :-)

2009-10-30 @ 23:07:46
URL: http://www.julklappar.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0